EN | BY
Поиск по сайту
КОНТАКТЫ

220076, г. Минск, ул. Ф. Скорины, 13

Дневная форма получения образования
тел. 311-23-43

Заочная форма получения образования
тел. 311-23-44

E-mailiio@bspu.by

Как нам позвонить намНаш канал в TelegramГруппа ИИО в ВК Наш канал на YouTube Наш канал на YouTube

ИНФОРМАЦИЯ
События
Супрацоўнiкi кафедры лагапедыi

 

Баль Наталия Николаевна

Баль Наталля Мікалаеўна

загадчык кафедры лагапедыі

кандыдат педагагічных навук, дацэнт.

Профиль Баль Н.Н. в Google AcademyПрофиль Баль Н.Н. в репозитории БГПУ

Інфармацыя

Агульныя звесткі:

У 1987 годзе з адзнакай скончыла Мінскі дзяржаўны педагагічны інстытут імя М. Горкага па спецыяльнасці «Дэфекталогія (алігафрэнапедагогіка і лагапедыя)», у 2001 годзе скончыла аспірантуру БДПУ. Працавала настаўнікам пачатковых класаў, лагапедам спецыяльных школ (1987 – 1996 гг.). З 1996 г. працуе ў БДПУ на пасадах выкладчыка, старэйшага выкладчыка, загадчыка кафедры лагапедыі (2004 – 2009), дацэнта кафедры лагапедыі.

У 2004 годзе абараніла кандыдацкую дысертацыю на тэму «Дыферэнцыраваны падыход да пераадолення аграмматызма у навучэнцаў з цяжкімі парушэннямі маўлення». Аўтар каля 100 публікацый, сярод якіх вучэбныя і метадычныя дапаможнікі (для настаўнікаў-дэфектолагаў, студэнтаў), навуковыя артыкулы, вучэбныя праграмы і інш.

З'яўляецца кіраўніком навуковых праектаў «Праграмна-метадычнае забеспячэнне зместу карэкцыйнага навучання дзяцей дашкольнага ўзросту з заіканнем» (2006 г.), «Распрацаваць навукова-метадычнае забеспячэнне дзейнасці псіхолага-медыка-педагагічнай камісіі ў цэнтрах карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі» (2012 г.). Прымае ўдзел у распрацоўцы навуковых праектаў па праблемах вызначэння ўтрымання карэкцыйнага навучання дзяцей з цяжкімі парушэннямі маўлення; арганізацыі адукацыйнага асяроддзя для дзяцей з маўленчымі парушэннямі; методыкі лагапедычнай работы з дзецьмі ва ўмовах білінгвізму; выкарыстанне падтрымліваючай і альтэрнатыўнай камунікацыі; прафесійнай падрыхтоўкі і павышэння кваліфікацыі настаўнікаў-лагапедаў. Неаднаразова ўдзельнічала ў міжнародных адукацыйных праектах.

Плённа кіруе навукова-даследчай дзейнасцю аспірантаў, магістрантаў, студэнтаў. Навуковыя працы, якія выконваюцца пад яе кіраўніцтвам, неаднаразова займалі прызавыя месцы на міжнародных і рэспубліканскіх студэнцкіх алімпіядах і канферэнцыях (БДПУ, МДПУ, НПУ ім. М. П. Драгаманава і інш.), заахвочваліся грантам рэктара БДПУ, дыпломамі Міністэрства адукацыі на Рэспубліканскіх конкурсах студэнцкіх навуковых прац. З 2006 г. з'яўляецца сакратаром атэстацыйнай камісіі БДПУ па спецыяльнасці «Карэкцыйная педагогіка».

Пастаянна супрацоўнічае з установамі спецыяльнай адукацыі і аховы здароўя. З 2011 г. працавала ў складзе Рэспубліканскай кваліфікацыйнай камісіі Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь па атэстацыі педагагічных работнікаў. За стварэнне надзейных прафесійных узаемаадносін з педагагічнай грамадскасцю мае падзякі начальніка ўпраўлення адукацыі Мінскага абласнога выканкама (2011 г.) і начальніка аддзела адукацыі Кіраўскага райвыканкама Магілёўскай вобласці (2012 г.). Узнагароджана граматамі БДПУ, АПА, Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь і інш. Член савета факультэта спецыяльнай адукацыі БДПУ.

Навуковыя інтарэсы: лагапедыя, псіхолага-педагагічная дыягностыка, тэорыя і методыка прафесійнай падрыхтоўкі настаўнікаў-лагапедаў.

Асноўныя публікацыі:

  • Абследаванне чытання і пісьма ў малодшых школьнікаў: дап. Мн., 2001;
  • Асновы навучання другой мове ў спецыяльных школах для дзяцей з цяжкімі парушэннямі маўлення: дап. Мн., 2006;
  • Арганізацыя адукацыйнага асяроддзя для дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця: дап. Мн., 2006;
  • Карэкцыя парушэнняў маўлення ў дзяцей з сэнсарнай, рухальнай і інтэлектуальнай недастатковасцю: дап. Мн., 2009;
  • Лагапедычная работа з дзецьмі дашкольнага ўзросту з цяжкімі парушэннямі маўлення: дап. Мн., 2010;
  • Псіхолага-педагагічная дыягностыка асоб з парушэннямі маўлення: дыферэнцыяльная дыягностыка: дап. Мн., 2013;
  • Спецыяльная педагогіка і спецыяльная псіхалогія: сучасныя метадалагічныя падыходы: калектыўн. манаграфія. М., 2013;
  • Метадычныя рэкамендацыі да правядзення абследавання дзяцей ва ўмовах псіхолага-медыка-педагагічнай камісіі: дап. Мн., 2014.

Курсы, якія выкладаюцца:

  • «Лагапедыя»,
  • «Псіхолага-педагагічная дыягностыка».
Логинова Инна Николаевна

Логінава Іна Мікалаеўна

загадчык кафедры лагапедыі

кандыдат педагагічных навук, дацэнт

Профиль Логиновой И.Н. в Google Academy Профиль Логиновой И.Н. в репозитории БГПУ

 Інфармацыя

З адзнакай скончыла педагагічны факультэт МДПІ ім. М. Горкага па спецыяльнасці «Дефекталогія». У БДПУ працуе з 1976 года, на кафедры лагапедыі з дня яе заснавання (1994). У 1985 годзе абараніла кандыдацкую дысертацыю на тэму «Асаблівасці рэалізацыі узаемасувязі вучэбнай і пазакласнай работы ў дапаможнай школе», пад кіраўніцтвам доктара пед. навук, прафесара В. М. Сінёва. У 1988 годзе прысвоена званне дацэнта.

На працягу дзесяці гадоў выконвала абавязкі намесніка дэкана дефекталагічнага факультэта па вучэбнай рабоце (1986-1997 гг.).

У 2001-2010 гадах працавала дэканам факультэта педагогаў-дэфектолагаў ДУА «Акадэмія паслядыпломнай адукацыі».

У лістападзе 2011 года ўзначаліла кафедру лагапедыі БДПУ імя Максіма Танка. Мае ганаровае званне «Выдатнік адукацыі Рэспублікі Беларусь». Неаднаразова ўзнагароджвалася граматамі Міністэрства адукацыі, Акадэміі паслядыпломнай адукацыі і БДПУ. З'яўляецца аўтарам больш за 70 навуковых публікацый. Прымала ўдзел у распрацоўцы і рэалізацыі шэрагу дзяржаўных праграм. Па заданні Міністэрства адукацыі Логінава І. М. з'яўлялася кіраўніком навуковай тэмы «Навукова-метадычнае забеспячэнне дыягнастычнай дзейнасці ЦКРНіР» (2006-2007 г. г ). кіравала тэмай Прэзідэнцкай праграмы «Дзеці Беларусі»(2006-2010 гг.). З'яўлялася навуковым кансультантам чатырох Рэспубліканскіх інавацыйных праектаў. З'яўляецца распрацоўшчыкам тыпавога вучэбнага плана і адукацыйнага стандарту перападрыхтоўкі па спецыяльнасці «Лагапедыя». Таксама прымала ўдзел у распрацоўцы новага адукацыйнага стандарту па спецыяльнасці «Лагапедыя» для I ступені вышэйшай адукацыі. Кіруе тэмай навукова-даследчай работы кафедры лагапедыі «Навуковае абгрунтаванне і распрацоўка сродкаў дыягностыкі прафесійных кампетэнцый будучых лагапедаў». У педагагічнай дзейнасці выкарыстоўвае традыцыйныя і інавацыйныя формы работы, ўкараняе новыя адукацыйныя тэхналогіі. Кіруе курсавымі, дыпломнымі працамі, а таксама дысертацыйнымі даследаваннямі магістраў і аспірантаў. Выкананыя пад яе кіраўніцтвам даследаванні прадстаўляюцца на Рэспубліканскіх конкурсах навукова-даследчых студэнцкіх работ. Пад яе кіраўніцтвам выкананы тры кандыдацкіх дысертацыйных даследавання:

  1. «Кансультатыўна-карэкцыйная тэхналогія, як сродак педагагічнай дапамогі дзецям ранняга ўзросту з фактарам рызыкі ў моўным развіцці» Філіповіч І. У. (2004 г.)
  2. «Методыка педагагічнай прафілактыкі сацыяльнай дэзадаптацыі старшакласнікаў з цяжкімі парушэннямі маўлення» Зайцаў І. С. (2006 г.)
  3. «Фарміраванне маўленчай актыўнасці старэйшых дашкольнікаў з агульным недаразвіццём маўлення на лагапедычных занятках» Драздова Н.В. (2001 г.)

У 2010 годзе прайшла павышэнне кваліфікацыі ў Рэспубліканскім інстытуце вышэйшай школы.

Навуковыя інтарэсы: лагапедыя, псіхолага-педагагічная дыягностыка асоб з парушэннямі маўлення.

Курсы, якія выкладаюцца: 

  • «Псіхолага-педагагічная дыягностыка асоб з парушэннямі маўлення»,
  • «Асновы псіхолага-педагагічнай дыягностыкі»,
  • «Дыферэнцыяльная псіхолага-педагагічная дыягностыка».
Вепрева Анна Вячеславовна

Веправа Ганна Вячаславаўна

выкладчык-стажор кафедры лагапедыі

Профиль Вепревой А.В. в Google AcademyПрофиль Вепревой А.В. в репозитории БГПУ

 Інфармацыя

Агульныя звесткі:

Веправа Ганна Вячаславаўна ў 2014 годзе скончыла Беларускі дзяржаўны педагагічны ўніверсітэт імя Максіма Танка па спецыяльнасці «Лагапедыя. Спецыяльная псіхалогія». Сумяшчае пасады выкладчыка-стажора кафедры лагапедыі і настаўніка-дэфектолага спецыяльнай групы для дзяцей з цяжкімі парушэннямі маўлення (з агульным недаразвіццем маўлення).

У студзені 2017 года абараніла магістарскую дысертацыю на тэму «Фарміраванне дыялагічным прамовы ў дзяцей старэйшага дашкольнага ўзросту з агульным недаразвіццем гаворкі на карэкцыйных занятках», навуковы кіраўнік – кандыдат педагагічных навук, дацэнт Драздова Ніна Віктараўна.

З'яўлялася ўдзельнікам рэспубліканскіх, міжнародных навукова-практычных канферэнцый і алімпіяд, такіх як: VIII Маскоўская навукова-практычная канферэнцыя «Сучасныя тэхналогіі спецыяльнай і інклюзіўнай адукацыі» (снежань 2013 года), «V Рэспубліканская студэнцкая алімпіяда па карэкцыйнай педагогіцы і спецыяльнай псіхалогіі» (снежань 2013 года), «V, VII студэнцкія навукова-практычныя канферэнцыі «Спецыяльная адукацыя. Прафесійны дэбют» (з міжнародным удзелам), (май 2014 года, люты 2016 года), Рэспубліканская студэнцкая навукова-практычная канферэнцыя «Студэнцкая навука – інавацыйны патэнцыял будучыні» (май 2016 года), «Інклюзіўныя працэсы ў адукацыі» (лістапад 2016 года).

У 2014 годзе прымала ўдзел у Рэспубліканскім конкурсе навуковых прац студэнтаў вышэйшых навучальных устаноў і яе даследаванню прысвоена 1 катэгорыя. Мае 7 публікацый (з іх 2 – у рэцэнзуемых выданнях ВАК). Плануе працягваць навучанне ў аспірантуры Беларускага педагагічнага універсітэта імя Максіма Танка.

Вывучае англійскую мову, прымала ўдзел у стварэнні слоўніка спецыяльных тэрмінаў на англійскай мове.

Навуковыя інтарэсы: лагапедыя, антагенез прамовы, навучанне грамаце дзяцей дашкольнага ўзросту з агульным недаразвіццем маўлення.

Курсы, якія выкладаюцца:

  • «Навучанне грамаце дашкольнікаў з цяжкімі парушэннямі маўлення»,
  • «Антагенез маўленчай дзейнасці»,
  • «Лагапедыя».
Дроздова Нина Викторовна

Драздова Ніна Віктараўна

дацэнт кафедры лагапедыі, кандыдат педагагічных навук, дацэнт.

Профиль Дроздовой Н.В. в Google AcademyПрофиль Дроздовой Н.В. в репозитории БГПУ

 Інфармацыя

Агульныя звесткі:

У 1995 годзе з адзнакай скончыла дэфекталагічны факультэт Беларускага дзяржаўнага педагагічнага універсітэта па спецыяльнасці «Дефекталогія (алігафрэнапедагогіка і лагапедыя)», у 1996 годзе - магістратуру БДПУ па спецыяльнасці «Псіхалогія», у 2001 годзе – аспірантуру БДПУ па спецыяльнасці «Карэкцыйная педагогіка (лагапедыя)». З 1996 года працуе ў БДПУ на пасадзе выкладчыка, з 2002 года-дацэнта кафедры лагапедыі.

У 2001 годзе абараніла кандыдацкую дысертацыю на тэму «Фарміраванне маўленчай актыўнасці старэйшых дашкольнікаў з агульным недаразвіццем маўлення на лагапедычных занятках» пад навуковым кіраўніцтвам кандыдата педагагічных навук, дацэнта І. М.Логінавай. Мае каля 100 апублікаваных даследаванняў. Сярод іх: навучальныя і метадычныя дапаможнікі (для настаўнікаў-дэфектолагаў, студэнтаў), навучальныя праграмы, артыкулы і інш. Прымала ўдзел у распрацоўцы адукацыйнага стандарту па спецыяльнасці 1-03 03 05-03 «Лагапедыя. Спецыяльная псіхалогія», а таксама тыпавых і вучэбных праграм. З'яўлялася арганізатарам міжнародных і рэспубліканскіх навукова-практычных канферэнцый: «Спецыяльная адукацыя: традыцыі і інавацыі» (2008, 2010), «Спецыяльная адукацыя: прафесійны дэбют (2010). Адзін з аўтараў-складальнікаў праграмы для ўстаноў, якія забяспечваюць атрыманне дашкольнай адукацыі «Карэкцыйная работа з дзецьмі з заіканнем».

Ажыццяўляе кіраўніцтва навукова-даследчай працай студэнтаў, магістрантаў, аспірантаў. Пад яе кіраўніцтвам паспяхова абаронены магістарскія дысертацыі, дыпломныя работы займалі прызавыя месцы на Рэспубліканскіх конкурсах студэнцкіх навуковых прац. Кіравала студэнцкай вучэбнай праблемнай групай па тэме «Фарміраванне камунікатыўнай кампетэнтнасці настаўнікаў-лагапедаў». У 2006 годзе ўзнагароджана граматай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, у 2015 годзе – граматай БДПУ. У 2007 годзе з'яўлялася дэлегатам 1-га з'езда вучоных Рэспублікі Беларусь.

Навуковыя інтарэсы: лагапедыя, антагенез маўленчай дзейнасці, педагагічная псіхалогія.

Асноўныя публікацыі:

  • Карэкцыя парушэнняў вуснай і пісьмовай мовы. Мн., 2004;
  • Семінарскія і практычныя заняткі па спецыяльных дысцыплінах. Мн., 2004;
  • Навучальныя дзелавыя гульні ў павышэнні кваліфікацыі настаўнікаў-дэфектолагаў. Мн., 2006;
  • Сямейнае выхаванне дзяцей з парушэннямі мовы. Мн., 2006;
  • Логапсіхалогія: хрэстаматыя (частка 1). Мн., 2010;
  • Лагапедычная праца з дзецьмі дашкольнага ўзросту з цяжкімі парушэннямі маўлення. Мн., 2010;
  • Развіццё пазнавальнай дзейнасці дзяцей дашкольнага ўзросту з агульным недаразвіццем маўлення на карэкцыйных занятках. Мн., 2015.

Курсы, якія выкладаюцца:

  • «Лагапедыя»,
  • «Антагенез маўленчай дзейнасці»,
  • «Педагагічная псіхалогія».
Лагун Таццяна Тамашаўна

Лагун Татьяна Томашевна

выкладчык кафедры лагапедыі

Профиль Лагун Т.Т. в Google AcademyПрофиль Лагун Т.Т. в репозитории БГПУ

 Інфармацыя

Агульныя звесткі:

У 1998 годзе з адзнакай скончыла Беларускі дзяржаўны педагагічны ўніверсітэт імя Максіма Танка па спецыяльнасці «Дэфекталогія» (лагапедыя, педагогіка і методыка пачатковага навучання), у 2006 годзе - аспірантуру БДПУ па спецыяльнасці «Карэкцыйная педагогіка (лагапедыя). Тэма яе дысертацыйнага даследавання «Шляхі фарміравання маналагічнага маўлення вучняў з цяжкімі парушэннямі маўлення (5-7 класы)» (навуковы кіраўнік – кандыдат педагагічных навук, дацэнт кафедры псіхалогіі і карэкцыйнай работы УА «ВДУ ім. П. М. Машэрава» Е. А. Харытонава).

Мае практычны вопыт працы ў якасці настаўніка-лагапеда ва ўстановах адукацыі: дзіцячае дашкольная ўстанова (група для дзяцей з цяжкімі парушэннямі маўлення), сярэдняя агульнаадукацыйная школа (пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі).

З 2001 года – выкладчык кафедры лагапедыі. Яе педагагічны вопыт назапашваўся ў працэсе выкладання навучальных курсаў «Методыкі дашкольнага навучання і выхавання дзяцей з парушэннямі маўлення», «Логарытміка», «Логапсіхалогія», «Асновы лагапедыі», «Лагапедыя», спецкурсы «Прафесійныя парушэнні голасу».

Аўтар 22 друкаваных прац, сярод якіх навуковыя артыкулы ў рэцэнзуемых выданнях, вучэбна-метадычныя дапаможнікі, тэзісы і матэрыялы канферэнцый. З'яўляецца складальнікам навучальных праграм для вышэйшых навучальных устаноў. Ажыццяўляе метадычнае кіраўніцтва практыкай студэнтаў; курсавымі работамі. Пастаянна супрацоўнічае з установамі спецыяльнай адукацыі: актыўна ўдзельнічае ў метадычных аб'яднаннях і семінарах для педагогаў-практыкаў устаноў адукацыі.

Прымае актыўны ўдзел у ідэалагічнай і выхаваўчай рабоце Інстытута інклюзіўнай адукацыі. Доўгі час з'яўлялася куратарам акадэмічнай групы, на працягу 2011 – 2012 навучальнага года з'яўлялася намеснікам дэкана па выхаваўчай рабоце факультэта спецыяльнай адукацыі. Адзначана граматай рэктара БДПУ за ўклад у ідэалагічнае і грамадска-патрыятычнае выхаванне студэнцкай моладзі. У цяперашні час актыўна ўдзельнічае ў выхаваўчых мерапрыемствах кафедры лагапедыі і з'яўляецца адказным за прафарыентацыйную работу ў Інстытуце інклюзіўнай адукацыі.

Навуковыя інтарэсы: лагапедыя, праблема выкарыстання сучасных тэхналогій у вучэбна-выхаваўчай працы са студэнтамі.

Асноўныя публікацыі: Лагапедычная практыка ва ўстановах аховы здароўя: прагр.-метад. комплекс.- Мн., 2007; Карэкцыя парушэнняў маўлення ў дзяцей з сэнсарнай, рухальнай і інтэлектуальнай недастатковасцю: дап.: Мн., 2009 (раздзел «Асаблівасці лагапедычнай працы з дзецьмі з інтэлектуальнай недастатковасцю»).

Курсы, якія выкладаюцца:

  • «Асновы лагапедыі»,
  • «Лагапедыя».
Лагун Татьяна Томашевна

Таболіна Ларыса Віктараўна

дацэнт кафедры лагапедыі, кандыдат педагагічных навук

 Інфармацыя

Агульныя звесткі:
У 1997 годзе скончыла Беларускі дзяржаўны педагагічны універсітэт імя Максіма Танка з прысваеннем кваліфікацыі «Настаўнік дапаможнай школы, алігафрэнапедагог дашкольных устаноў». У 2004 годзе скончыла аспірантуру навукова-метадычнай установы «Нацыянальны інстытут адукацыі» Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь па спецыяльнасці 13.00.03 – карэкцыйная педагогіка (алігафрэнапедагогіка).
Працавала настаўнікам-дэфектолагам Дзяржаўнай установы адукацыі «Сярэдняя школа № 20 г. Барысава» (1997 - 1998 г.г.), настаўнікам-дэфектолагам Дзяржаўнай установы адукацыі  «Сярэдняя школа № 24 г. Мінска» (2013 - 2015 г.г.), настаўнікам -дефектологом Дзяржаўнай установы адукацыі «Цэнтр карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі Ленінскага раёна г. Мінска» (2015 - 2016г.г.).
З 1999 па 2020 г.г. працавала метадыстам вучэбна-метадычнага аддзела Акадэміі паслядыпломнай адукацыі, галоўным экспертам, метадыстам, навуковым супрацоўнікам навукова-метадычнай установы «Нацыянальны інстытут адукацыі» Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, метадыстам упраўлення выхаваўчай работы ўстановы адукацыі «Рэспубліканскі інстытут прафесійнай адукацыі».
З 2020 г. і па цяперашні час працуе дацэнтам кафедры лагапедыі Інстытута інклюзіўнай адукацыі установы адукацыі «Беларускі дзяржаўны педагагічны універсітэт імя Максіма Танка».
У 2019 годзе абараніла кандыдацкую дысертацыю на тэму «Змест і методыка інтэрактыўнага навучання навучэнцаў з лёгкай інтэлектуальнай недастатковасцю (VI - VIII класы)». Аўтар больш за 20 публікацый, сярод якіх - вучэбныя і метадычныя дапаможнікі, навуковыя артыкулы і інш. З'яўляецца распрацоўшчыкам тыпавых і вучэбных праграм, вучэбна-метадычных комплексаў.
Ўдзельнічала ў навуковых заданнях дзяржаўных і галіновых навукова-тэхнічных праграм, прыкладных навуковых даследаванняў у сферы адукацыі, што выконваюцца ў навукова-метадычнай установе «Нацыянальны інстытут адукацыі» Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь: «Распрацаваць карэкцыйна-рэабілітацыйныя тэхналогіі навучання дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця (школьны ўзрост)» (ГР № 20.022.575 прэзідэнцкай праграмы« Дзеці Беларусі», 2002-2004 гады); «Распрацаваць навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыі асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ў кантэксце фарміравання базавых нормаў культуры ва ўмовах карэкцыйна-адукацыйных устаноў і сям'і» (ГР № 20.063.262, 2006-2008 гады); «Распрацаваць даведачна-інфармацыйныя, кантрольна-дыягнастычныя і інтэрактыўныя модулі электронных вучэбна-метадычных комплексаў для спецыяльнай адукацыі »(ГР № 20.122.241, 2012-2014 гады); «Распрацаваць і ўкараніць прадметныя стандарты спецыяльнай адукацыі» (ГР № 20.122.896, 2012-2016 гады); «Распрацаваць навукова-метадалагічнае абгрунтаванне і нормы ацэнкі вынікаў вучэбнай дзейнасці вучняў па вучэбных прадметах устаноў агульнай сярэдняй і спецыяльнай адукацыі ў кантэксце кампетэнтнаснага падыходу» (ГР № 20.180.363, 2018 год).
Навуковыя інтарэсы:
актуальныя праблемы спецыяльнай педагогікі і псіхалогіі; навукова-метадычнае забяспячанне сістэмы спецыяльнай адукацыі; карэкцыйна-педагагічная дапамога дзецям з інтэлектуальнай недастатковасцю, цяжкімі парушэннямі маўлення; сацыялізацыя навучэнцаў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця; інтэграванае, інклюзіўнае навучанне і выхаванне.
Курсы, якія выкладаюцца:
• «Логапедагогіка»,
• «Спецыяльныя методыкі школьнага навучання (Методыка выкладання рускай, беларускай моў і літаратурнага чытання)».

Лагун Таццяна Тамашаўна

Сімчанка Кацярына Васільеўна

выкладчык кафедры лагапедыі

 Інфармацыя

Агульныя звесткі:
У 2012 годзе з адзнакай скончыла факультэт спецыяльнай адукацыі Беларускага дзяржаўнага педагагічнага універсітэта імя Максіма Танка па спецыяльнасці «Лагапедыя. Спецыяльная псіхалогія ».
У 2012-2013 гг. прайшла навучанне ў дзённай магістратуры па спецыяльнасці «Карэкцыйная педагогіка». З поспехам абараніла дысертацыйнае даследаванне па тэме «Змест карэкцыйна-педагагічнай работы па фарміраванню ўменняў самакантролю ў малодшых школьнікаў з цяжкімі парушэннямі маўлення на ўроках беларускай мовы», пад навуковым кіраўніцтвам кандыдата педагагічных навук, дацэнта Хабаравай С.П.
У 2012-2013 годзе працавала настаўнікам-дэфектолагам у ДУА «Гімназія №16 г.Мінска».
З верасня 2013 года з'яўляецца супрацоўнікам кафедры лагапедыі.
У дадзены момант навучаецца ў аспірантуры БДПУ па спецыяльнасці «Карэкцыйная педагогіка». З'яўляецца адным з аўтараў вучэбных праграм па вучэбных дысцыплінах: «"Гісторыя логапедагогікі», «Фарміраванне ўменняў вучэбнай дзейнасці ў дзяцей з цяжкімі парушэннямі мовы».
Навуковыя інтарэсы: лагапедыя, псіхолага-педагагічная дыягностыка асоб з парушэннямі маўлення, карэкцыйна-развіваючая работа з дзецьмі малодшага школьнага ўзросту.

Курсы, якія выкладаюцца:
• «Лагапедыя»
• «Логапедагогіка»
• «Гісторыя логапедагогікі»
• «Фарміраванне ўменняў вучэбнай дзейнасці ў дзяцей з цяжкімі парушэннямі мовы»

Ладзейка Вікторыя Дзмітрыеўна

Ладзейка Вікторыя Дзмітрыеўна

выкладчык кафедры лагапедыі

Профиль Ладейко В.Д. в Google AcademyПрофиль Ладейко В.Д. в репозитории БГПУ

 Інфармацыя

Агульныя звесткі:

В 2013 году окончила Белорусский государственный педагогический университет по специальности «Лагапедыя. Специальная психология».

У 2013 годзе скончыла Беларускі дзяржаўны педагагічны ўніверсітэт па спецыяльнасці «Лагапедыя. Спецыяльная псіхалогія».

У 2013-2014 гг. прайшла навучанне ў дзённай магістратуры па спецыяльнасці «Карэкцыйная педагогіка». Паспяхова абараніла дысертацыйную даследаванне па тэме «Фарміраванне прасторавых паняццяў у дзяцей 6-7 гадоў з агульным недаразвіццем маўлення сродкамі мультымедыйных прэзентацый», пад навуковым кіраўніцтвам кандыдата педагагічных навук, дацэнта Драздовай Н.В.

У 2017 годзе Вікторыя Дзмітрыеўна паступіла ў аспірантуру БДПУ дзённай формы навучання.

Яна з'яўляецца адным з аўтараў вучэбнай праграмы па вучэбнай дысцыпліне па выбару «Прафілактыка і карэкцыя фанастэніі» і электроннага вучэбна-метадычнага комплексу па вучэбнай дысцыпліне «Логапсіхалогія».

На працягу некалькіх гадоў паспяхова ажыццяўляе кураторскую дзейнасць.

Навуковыя інтарэсы: псіхалогія дзяцей дашкольнага і малодшага школьнага ўзросту з парушэннямі маўлення.

Курсы, якія выкладаюцца:

  • «Логапсіхалогія»,
  • «Лагапедыя»,
  • «Прафілактыка і карэкцыя фанастэніі».
Сапагова Вольга Леанідаўна

Сапагова Вольга Леанідаўна

старший выкладчык кафедры лагапедыі

Профиль Сапоговой О.Л. в Google AcademyПрофиль Сапоговой О.Л. в репозитории БГПУ

 Інфармацыя

Агульныя звесткі:

У 2006 годзе з адзнакай скончыла факультэт спецыяльнай адукацыі Беларускага дзяржаўнага педагагічнага універсітэта імя Максіма Танка па спецыяльнасці «Алігафрэнапедагогіка. Лагапедыя». З 2009 года з'яўляецца выкладчыкам кафедры лагапедыі.

З'яўлялася адным з каардынатараў Рэспубліканскага конкурсу па развіцці рухальнай сферы для дзяцей з цяжкімі і (або) множнымі фізічнымі і (або) псіхічнымі парушэннямі «УСЕ РАЗАМ!» на базе БДПУ ім. М. Танка (2-3 снежня 2008 г.).

У 2009 годзе прайшла навучанне на аўтарскіх курсах дацэнтаў МДПУ Н.Ю. Грыгарэнка і Е. В. Ушаковой па тэме «Актуальныя праблемы лагапедыі».

У 2010-2012 гг. прайшла навучанне ў магістратуры на завочнай форме атрымання адукацыі БДПУ ім. М. Танка па спецыяльнасці «Карэкцыйная педагогіка». Абаронена дысертацыйнае даследаванне па тэме «Навучальныя камп'ютэрныя праграмы як сродак лагапедычнай працы з дзецьмі з цяжкімі парушэннямі маўлення», пад навуковым кіраўніцтвам кандыдата педагагічных навук, дацэнта Н.Н. Баль.

Распрацавала метадычнае забеспячэнне вучэбных дысцыплін «Інфармацыйныя тэхналогіі ў спецыяльнай адукацыі» і «Гісторыя карэкцыйнай педагогікі (логапедагогікі)». Ажыццяўляе метадычнае кіраўніцтва педагагічнай практыкай студэнтаў, курсавых работ. Выступае з дакладамі на розных міжнародных навукова-практычных канферэнцыях.

Навуковыя інтарэсы: лагапедыя, прафарыентацыйная праца, інфармацыйныя тэхналогіі ў спецыяльнай адукацыі.

Курсы, якія выкладаюцца:

  • «Асновы лагапедыі»,
  • «Інфармацыйныя тэхналогіі ў спецыяльнай адукацыі».
Салаўёва Аксана Пятроўна

Салаўёва Аксана Пятроўна

старший выкладчык кафедры лагапедыі

Профиль Андреевой О.Ю. в Google AcademyПрофиль Андреевой О.Ю. в репозитории БГПУ

 Інфармацыя

Агульныя звесткі:

Салаўёва А. П. у 2000 годзе з адзнакай скончыла дэфекталагічны факультэт Беларускага дзяржаўнага педагагічнага універсітэта па спецыяльнасці «Лагапедыя» з прысваеннем кваліфікацыі: настаўнік-лагапед, настаўнік школы для дзяцей з цяжкімі парушэннямі маўлення.

На працягу 4 гадоў (2000-2004 гг.). працавала настаўнікам-дэфектолагам сярэдняй школы №168 г. Мінска.

З 2004 г. выкладала курс лагапедыі ў УА «Мінскі дзяржаўны педагагічны каледж №2 імя Максіма Танка».

З 2005 г. з'яўляецца супрацоўнікам кафедры лагапедыі БДПУ. У 2006 г. выбрана па конкурсу на пасаду старэйшага выкладчыка кафедры лагапедыі.

Паспяхова ажыццяўляла чытанне лекцый па курсе «Асновы лагапедыі», "Методыка выхаваўчай работы" і інш., праводзіла практычныя і лабараторныя заняткі, кіравала курсавымі працамі і практыкай студэнтаў.

А. П. Салаўёва рэгулярна павышае свой прафесійны ўзровень. У 2006 г. прайшла курсы «Модульна-рэйтынгавая сістэма ацэнкі ведаў студэнтаў» (РІВШ); у 2007 г. курсы – «Інтэрактыўныя метады навучання» (IПКiП). У 2012-2013 гг. стажыравалася на базе Медыцынскага ўніверсітэта ў Познані (Рэспубліка Польшча), даследавала праблему сацыяльна-педагагічнай дапамогі дзецям і моладзі з інваліднасцю. У 2016 г. павышала кваліфікацыю на курсах «Інтэнсіўнае навучанне: тэхналогіі арганізацыі адукацыйнага працэсу» (IПКiП).

З'яўлялася удзельнікам міжнародных канферэнцый: «Спецыяльная адукацыя: традыцыі і інавацыі (2008, 2016)». Мае 2 публікацыі.

З'яўляецца аўтарам вучэбнай праграмы дысцыпліны па выбары «Карэкцыя і прафілактыка фанастэніі».

З 2015 г. ажыццяўляе выкладанне курса "Лагапедыя"; распрацавала метадычнае суправаджэнне курсу "Лагапедыя" па раздзелу "Парушэнні вымаўленчага боку маўлення " (лабараторны практыкум, змест практычных заняткаў, практыка-арыентаваныя заданні для рэйтынгавага кантролю). Ўкараняе ў практыку веды, атрыманыя на курсах павышэння кваліфікацыі: правяла адкрыты прктичны занятак са студэнтамі 205 групы па тэме "Агульная характарыстыка дызартрыі" з выкарыстаннем актыўных метадаў навучання.

У траўні 2016 г. у рамках рэспубліканскага навукова-практычнага семінара "Карэкцыйная накіраванасць адукацыйнага працэсу з дзецьмі дашкольнага ўзросту з цяжкімі парушэннямі маўлення" праводзіла метадычны трэнінг "Дыферэнцыраваны падыход у карэкцыі парушэнняў вымаўленчага боку маўлення ў дзяцей дашкольнага ўзросту з цяжкімі парушэннямі маўлення" для лагапедаў-практыкаў.

Навуковыя інтарэсы: лагапедыя, прафілактыка прафесійных парушэнняў голасу ў асоб голасамаўленчых прафесій.

Курсы, якія выкладаюцца:

  • «Лагапедыя»,
  • «Карэкцыя і прафілактыка фанастэніі».
 Чамаданава Наталля Валер'еўна

Чамаданава Наталля Валер'еўна

старший выкладчык кафедры лагапедыі

Профиль Чемодановой Н.В. в Google AcademyПрофиль Чемодановой Н.В. в репозитории БГПУ

 Інфармацыя

Агульныя звесткі:

Наталля Валер'еўна, з адзнакай скончыла Беларускі дзяржаўны педагагічны універсітэт імя Максіма Танка у 1999 г. па спецыяльнасці «Настаўнік-лагапед. Настаўнік пачатковых класаў школе для дзяцей з цяжкімі парушэннямі маўлення». За гады вучобы праявіла цікавасць да навуковай дзейнасці, мае дыплом бакалаўра і магістра педагагічных навук. Дыпломная праца Н.В. Чамаданавай адзначана на Рэспубліканскім конкурсе навуковых работ студэнтаў 1-й ступенi.

З 1997 па 2008 гг. Н.В. Чамаданава працавала настаўнікам-лагапедам у розных установах адукацыі і аховы здароўя. Мае першую кваліфікацыйную катэгорыю.

На кафедры лагапедыі БДПУ працуе з 2008 г. З'яўляецца аўтарам вучэбных праграм па вучэбных дысцыплінах «Лагапедыя», «Інфармацыйныя тэхналогіі як сродак лагапедычнай працы». Паспяхова выкарыстоўвае ў выкладчыцкай дзейнасці сучасныя адукацыйныя тэхналогіі (адукацыйны блог, праца з сучаснымі тэхнічнымі сродкамі навучання (інтэрактыўная дошка, дакумент-камера і г. д.), інтэлект-карты як сродак візуалізацыі навуковай інфармацыі і інш.). Дзеліцца сваімі метадычнымі напрацоўкамі і вопытам з калегамі на навукова-метадычных семінарах і ў сацыяльных сетках.

Н.В. Чамаданава з'яўляецца аўтарам адукацыйнага блога «Лагапедыя для нас» (www.logoblog.by), праз публікацыі ў якім аказвае інфармацыйную падтрымку студэнтам-лагапедам. Мае пахвальны водгук за распрацоўку праекта "Адукацыйны блог "Лагапедыя для нас"", прадстаўленага ў намінацыі "Электронны сродак навучання ў спецыяльнай адукацыі" конкурсу "Інфармацыйныя тэхналогіі ў адукацыі" (БДПУ, 2011). З'яўляецца заснавальнікам і адміністратарам міжнароднага адукацыйнага форуму «Лагапедыя для нас» (www.facebook.com/groups/logoped.by), публікацыі у якім не толькі прапагандуюць лагапедычныя веды, але і павышаюць інфармаванасць карыстальнікаў аб магчымасці атрымання прафесійнай адукацыі настаўніка-лагапеда ў БДПУ.

Пастаянна павышае свой прафесійны ўзровень з дапамогай вочнага і онлайн-навучання, удзельнічае ў розных адукацыйных вебiнарах. У 2009 г. прайшла курсы павышэння кваліфікацыі «Інтэрактыўныя тэхналогіі як сродак інтэнсіфікацыі адукацыйнага працэсу» (IПКiП БДПУ). З 2010 г сертыфікаваны НЛП-практык (140 г.), коўч ICU (200 г.), з 2012 г. – сертыфікаваны выкладчык Google (Google Teacher) (г. Масква, расійскі офіс Google). У 2014 г. прайшла навучальны курс «Аўтарскае права і сумежныя правы» (г. Мінск, Нацыянальны цэнтр інтэлектуальнай уласнасці).

З 2012 г. з'яўляецца стваральнікам і адміністратарам адукацыйнага супольнасці Google (GEG Belarus), якое з'яўляецца інтэрнэт-платформай для зносін і супрацоўніцтва педагогаў, якія выкарыстоўваюць новыя тэхналогіі ў сваёй прафесійнай дзейнасці і здольных дзяліцца з калегамі творчымі ідэямі па іх выкарыстанню. З 2013 г. з'яўляецца адміністратарам Google Suite for Education для дамена www.logoblog.by, які паспяхова выкарыстоўваецца для стварэння інфармацыйна-адукацыйнага асяроддзя ў рамках прафесійнай падрыхтоўкі і перападрыхтоўкі настаўнікаў-лагапедаў.

У 2011-2014 гг. Н.В. Чамаданава вучылася ў аспірантуры БДПУ па спецыяльнасці 13.00.03 «Карэкцыйная педагогіка (лагапедыя)». Па выніках паспяховага засваення зместу адукацыйнай праграмы аспірантуры за перыяд навучання ёй прысвоена навуковая кваліфікацыя «Даследчык». У цяперашні час працуе над афармленнем дысертацыйнага даследавання і падрыхтоўкай да папярэдняй экспертызы. У 2014 г. з'яўлялася членам ВНК па тэме НДР «Распрацаваць навукова-метадычнае забеспячэнне псіхакарэкцыйнай, карэкцыйнай і прафарыентацыйнай работы з дзецьмі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця» (нумар дзяржаўнай рэгістрацыі 20121978, нумар тэмы 746). Мае больш за 20 публікацый (вучэбна-метадычны дапаможнік, артыкулы, матэрыялы канферэнцый), частка з якіх прадстаўлена ў рэпазіторыі БДПУ. З'яўляецца ўдзельнікам рэспубліканскіх і міжнародных навукова-практычных канферэнцый (Мінск, Віцебск, Масква, Курск, Екацерынбург, Кіеў і інш.).

Вынікі навукова-метадычнай дзейнасці Н.В. Чамаданава паспяхова ўкараняе ў практыку, праводзіць адукацыйныя майстар-класы для настаўнікаў-лагапедаў (г. Мінск, АПА, ІПКП БДПУ; г. Масква, Інстытут спецыяльнай адукацыі і комплекснай рэабілітацыі ГБОУ ВПО МДПУ). У траўні 2016 г. удзельнічала ў рабоце рэспубліканскага навукова-практычнага семінара «Карэкцыйная накіраванасць адукацыйнага працэсу з дзецьмі дашкольнага ўзросту з цяжкімі парушэннямі маўлення» (прадставіла даклад «Выкарыстанне інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій у лагапедычнай працы» на пленарным пасяджэнні, правяла трэнінг «Дыферэнцыраваны падыход у карэкцыі парушэнняў вымаўленчага боку маўлення»). З 2009 г. сістэматычна вядзе разнастайныя семінары і навучальныя курсы (у тым ліку – на гасразліковай аснове) для студэнтаў і настаўнікаў-лагапедаў (на базе ЦДА «Альтэрнатыва» і ІПКП БДПУ).

Навуковыя інтарэсы: лагапедыя, інфармацыйныя тэхналогіі як сродак лагапедычнай працы

Курсы, якія выкладаюцца:

  • «Лагапедыя»,
  • «Нармалізацыя цягліцавага тонусу ў сістэме лагапедычнай працы»,
  • «Выкарыстанне інфармацыйных тэхналогій у лагапедычнай працы».
Шарапа Святлана Сяргееўна

Шарапа Святлана Сяргееўна

лабарант кафедры лагапедыі

 Інфармацыя

Агульныя звесткі:

Працуе на кафедры лагапедыі з ліпеня 2016 г. Святлана Сяргееўна, з'яўляецца студэнткай Інстытута інклюзіўнай адукацыі па спецыяльнасці «Лагапедыя».